Thursday, March 26, 2009

535 words without sarcasm and poetry

dlm kete fahmi cite ngan aku. pasal kertas warne kaler biru berbau busuk.
hari ni dier nak buat robot. pakai kotak tisu dan pelbagai kotak lain.
dari care dier cakap, ngan raut wajah dier aku tau dier excited giler babi nk mampos nk buat robot segi2 yang aku rase ade la dekat2 taraf transformers punyer muvi tu.
aku senyum je. ade la aku tanyer sket2 cam "asal satu kaler je?"
aku igt lagi mase aku kecik dulu aku kene wat seni jugak. wat amende ntah. aku mintak mak belikan kertas warne. mak belikan aku satu warne jugak. bile time seni, sme orang keluarkan kertas warne pelangi la sme full set color 256++ color. giler sedeyh time tu ade la mcm nak ngs jugak.
tp amzar bestfren aku time tu baik. dier kasi aku sket2 kertas dier.
aku kawan ngan sme org time kecik, tp yg aku plg gay mmg ahmad amzar la.
skarang, asal aku dapat assignment je mesti aku complain. mesti aku wat last minute. mesti sepanjang wat keje tu aku carot cni carot sane carot carot carrot whats up dog.

tadi aku lepak kat skolah rendah raja muda. anta fahmi and amek aliyah ngan kak as.
sementare tggu loceng bebunyi, aku lepak kat tepi jalan tu, tgk budak2 tak cukup umur sme.
aku suke. aku tgk diorang ni happy je. mmg xde masalah hbs. happy je pegi skola.
btw aku ckp pasal budak2 darjah 1234 bukan darjah 5 6 ke atas yg hisap rokok blasah budak sme tu.
skarang, bukan aku sorang la. pegi class 2 - 4 jam pn malas. mesti ckp bosan. dulu skola pagi smpi tgh hari tenang je. siap look forward lg. da besar ponteng tu da macam rutin harian.

padahal dulu wat bende plg bodoh pn aku plg happy giler. ktorang main track bola guling pakai kertas ntah amende name dier pn aku tatau tp ktorang berjam2 main bende tiup2 tu x pnah bosan kot. aku ngan amzar main game ktorang lukes kat satu page je tapi mase tu game satu page tu besar macam main WoW bagi ktorang. berhari2 ktorang main bende tu
skarang, perkataan bosan boring bored sienz tu aku asek denga je. dari mulut aku sendiri pn aku denga. break xde awek lonely la sangap la tahi la wei. sohai malay. aku pn rindu jugak tp xde la smpi camtu.
x penah aku tgk budak kecik aku rase diorang xde life. diorang lagi ber'life' dari aku.

tengah aku layan2 tgk budak kecik smbl reminisce zaman skola aku
pak cik ni tibe2 jerit "hidup UMNO!". aku tau smlm ade UMNO punyer amende tu.
ok sebenarnyer aku tatau. tapi relek la. kau nk beli ice cream je pn.
potong stim la kau.

time kecik kita semua cool. kita tak kesah pasal market.
permainan simple seperti teng teng teng menjadi hobby kita.
skarang semua nak market. semua kene cool.
wat camni kene cop market. wat camtu kene cop poyo.
pergi rosakkan diri dengan pelbagai care korang tu mmg hobby terbaik idaman mu selalu.
aku tak kesah la aku nerd aku ke x social ke aku takde life ke asek main game je.
aku malas da nk rosakkan diri (mate aku x termasok la hahaha) sbb aku sedar aku da ckp rosak da ni.

rinduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

15 comments:

Gooseberry//Yo said...

dem ..mmg bes gile kot kan kecik2..ingt dulu ngaji kt tepi rumah [which is skolah agama aku gak so takleh ponteng uztazah ske tinjau kat balkoni grrr] pastu maen teng2 gajah..gile layan.hwa

saifurudin said...

aku kurang sket ingat pasal past aku amsa kecik2 ... sbb aku kan kene letrik .. so some of my memories has gone away .. fuck ... haish ...

tapi best jugak ar, kalau dapat ingat .. heh

Chaque said...

hurmm...mase kecik,
long long loong timee ago..
part yg sangap dan part kecuali bahagian mata tu kau buat ape??

btw.dulu best kan..
tp mase tu kite x suke hidup camtu..
nak hidup cam skarang..jahat dan free..
tp x best jgk..wtf

pendirian tu pnting..

sakaian said...

ehhehe..aku penah lari rumah time aku kecik dulu..darjah 2 kot..aku belaja dari drama filem..rosak btul drama melayu time tu..atau aku yg rosak kot???..tapi lari pun takat divider kt rumah sebelah je...sembunyi belakang batu longkang tu..mak aku dah nampak...tapi die buat2 tak nampak..aku pun cam sembunyi2 lagi..pastu mak aku cakap ape tah..beli mainan ke ape tah..terus aku lompat kt mak aku..aku cakap "nak nak nak..tak buat dah"..zzzz

sakaian said...

535 words tu ko kire ke ko bantai je??

Careyn :) said...

itu bole kire lari dari umah juge eh?
kalo centu nini pon pena lari dr umah gak la ;p
tacing nye pasal lari dari rumah xD

alolo said...

Woh. I so like la ur post.
Very good words.
But abit emo. hehe.

This post is gg.

Faiz said...

syed - http://www.wordcounttool.com/
haha. giler senang kene pancing -_-

yo - teng2 gajah tu ape? gajah dlm shin chan tu tau la...gajah gajah

din - aku turut simpati

syakir - betol betol betol

amoi said...

growing up sux kan?
=(

Chaied said...

wahhh..zaman kechik2 sgt besh!x ske da besa..x nk besa..xmo xmo!! :(

saifurudin said...

syed ... ko jgn ar mudah tertipu wei ... haish ko nih ...

Sarah Ameera said...

hahaha,

ak rs ak tau kertas warna yg busuk tu.

yg bile ltak air warna dia lekat kat tgn tu eh?

eh, ye ke?

faridYunus said...

ak rndu weh stay up dgn ko mlm skola maen harvest moon pki gmba mickey mouse sume yg ptg2 tu

xtau a ko igt ke x

Faiz said...

hahaha aku igt ar. aku yg buat kot

Anonymous said...

yep.. dlu mase kecik.. aku p skolah pakai suar koyak kat celah kangkang.. kene pulak aku x pakai sepnda time tu.. kwn2 gelak, aku cam xde masalah je.. cool je..

yep.. mase kecik, ketas skeping = peta WoW. sekarang, even game WoW tu pun aku rase x cukup besa..

anyway.. salam berkenalan. hehe